Selasa, 10 April 2018



YANG SEPERTI DIA-HANI FAZUHA & SYEENA RAMDAN
(LIMITED EDITION/ADA SAIN PENULIS)
RM30 BELUM TERMASUK POS
PRELOVED
PEMBELIAN 4 NOVEL KE ATAS FREE POS SM/SS
Baca sinopsis, berminat
WHATSAPP KE www.wasap.my/60165056776

ASALKAN DIA BAHAGIA-HANI FAZUHA
Dunia ini bukan hanya untuk kita dan hidup ini, bukan hanya untuk ketawa gembira. 
Payahnya menjadi seorang Adira Imani apabila bahagia yang dia ada seakan tiba-tiba ditarik pergi.
Payahnya menjadi seorang Haris Aryan apabila setiap kebaikannya sering disalah erti.
Payahnya menjadi seorang Ikmal Reza apabila setiap yang dia mahu tak pernah mampu dimiliki.
Lebih payah lagi apabila cinta yang wujud di hati, harus disimpan sendiri.

LANGIT BIRU YANG SAMA-SYEENA HAMDAN
Peliknya cinta bila kita sendiri tidak tahu bagaimana ia boleh tiba-tiba ada.
Sakitnya rasa apabila kita tahu orang yang kita suka sebenarnya tidak layak untuk kita cinta.
Ainun sedar, dia bukan siapa-siapa. Walau Alzam kata ‘kita’ memandang langit yang sama, tapi bumi yang kita pijak ada bezanya.
Tapi, Alzam ada caranya yang tersendiri bagaimana untuk menjadikan Ainun hak miliknya.




KAU YANG PERTAMA DAN TERAKHIR-QASEH FARINA
RM17 BELUM TERMASUK POS
PEMBELIAN 4 NOVEL KE ATAS FREE POS SM/SS
PRELOVED 
BERMINAT? WHATSAPP www.wasap.my/60165056776
“HEI betina! Berambus kau dari rumah aku ni. Keluar kau! Aku tak nak tengok muka kau lagi. Betina sial!!!”

Bermula dari peristiwa malang itu, Maimun membawa diri bersama anaknya, Zairin Elina yang ketika itu berusia setahun. Nasib malang berakhir apabila dia ditakdirkan bertemu dengan seorang lelaki yang bernama Datuk Syeikh Mustapha.

Namun, nasibnya selalu dirundung malang apabila sekali lagi dia dan anaknya dihalau keluar oleh ibu Datuk Syeikh Mustapha tanpa pengetahuan sesiapa pun. Peristiwa yang menyembunyikan pelbagai cerita yang tersembunyi.

Setelah 20 tahun berlalu, pertemuan kembali telah menyebabkan Datuk Syeikh Mustapha mengambil keputusan yang besar. Perkahwinan yang diatur? Ya! Kerana ingin menebus kesilapan dan dosa keluarga Datuk Syeikh Mustapha kepada arwah Maimun, dia dan isterinya, Datin Syarifah Zaharah mengambil keputusan menjodohkan anaknya, Syeikh Azri Sufian dengan Zairin Elina. 

“Saya tak kata yang saya tak suka. Kita kenal pun belum lagi. Macam mana saya nak kata suka atau tak?”- Zairin Elina

“Habis tu... kau dah suka dengan akulah ni?”- Syeikh Azri Sufian

“Saya tak kata pun yang saya sukakan encik.”- Zairin Elina

“Apa yang kau melalut ni, hah perempuan? Sekejap kata suka... sekejap kata tak suka. Kau ni dah gila, ya?”- Syeikh Azri Sufian

Tika cahaya bahagia mula menerbitkan sinarnya, fitnah daripada kekasih Syeikh Azri Sufian telah menggugat kebahagiaan yang dibina. Rahsia yang selama ini terpendam telah melukakan hati Zairin Elina. Rupa-rupanya selama ini, keluarga Datuk Syeikh Mustapha tidak jujur kepada dia. Mereka menolong semuanya kerana bersebab! 

Mampukah dia melupakan dan memaafkan mereka atas segala yang telah terjadi kepada arwah ibunya? Apakah bahagia itu akan tetap menjadi miliknya? Bisakah dia mencintai dan memiliki lelaki yang pertama dan terakhir bertakhta dalam hatinya?

“Mungkin pada sayang, cinta abang ini dusta belaka. Tapi percayalah sayang, abang nyatakan ini setulus jiwa.”


Isnin, 9 April 2018


BIUS CINTA DARI ARDUL KINANAH-AZRAQ
RM18 BELUM TERMASUK POS. 
PEMBELIAN 4 NOVEL KE ATAS FREE POS SM / SS
PRELOVED 
Berminat? WhatsApp www.wasap.my/60165056776
“Aku sentuh hang pun dak lagi hang dah tuduh aku nak rogol hang. Kalau aku tau macam ni jadinya, aku takkan tolong hang dari cengkaman lelaki-lelaki jahat tadi. Biar depa yang rogol hang betul-betul. Itu yang hang nak sangat kan, perempuan murahan!” – Haris Naim

Fitnah yang dilemparkan kepada Haris Naim atas tuduhan mahu merogol rakan sekolahnya telah menjadi tragedi ngeri dalam hidupnya. Sejak itu, dia mula membenci kaum hawa dan tekad mahu menutup pintu hatinya kepada kaum tersebut. Sehinggalah suatu hari dia tiba-tiba terpaku melihat gadis bermata biru dihadapannya yang secara tidak sengaja terlanggarnya di matrikulasi.

“Woi, apa tengok-tengok? Nak tengok lebih-lebih kena bayar tau! Dah la langgar orang, lepas tu buat dek aje. Tak reti nak minta maaf ke?” - Sham Izwani

“Amboi, minah ni! Muka aje lawa tapi budi bahasa kosong.”- Haris Naim

“Apa kosong-kosong? Ingat Najwa Latif ke?”- Sham Izwani

Dalam tidak sedar, hati Haris terpaut namun itulah kali pertama dan terakhir dia bertemu dengan gadis itu di matrikulasi sebelum dia berhenti belajar di situ dan menyambung pelajarannya ke Mesir. Di sana, dia memegang prinsip agar tidak akan jatuh hati dengan perempuan sehinggalah dia didatangi mimpi aneh yang mengganggu hidupnya.






M.A.I.D-SURI RYANA
 (novel adaptasi ke drama)
RM18 BELUM TERMASUK POS
PRELOVED
PEMBELIAN 4 NOVEL KE ATAS FREE POS SM/SS
BERMINAT? WHATSAPP www.wasap.my/60165056776
Pengembaraan Noorul ke alam yang serba baru bermula semenjak menjadi pembantu rumah di penthouse mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang cerewetnya mengalahkan nenek kebayan. Oleh kerana sifatnya yang cerewet itu, Noorul menggelar Harris Mr. F. Kenapa F, bukan G atau H?Kerana F itu adalah untuk ‘fussy’ atau di dalam bahasa Melayunya cerewet!Semua yang Noorul lakukan sentiasa mengundang tengkingan dan jelingan tajam Mr. F.Daripada berbalas-balas  nota berkaitan dengan kerja  pada awalnya, entah bagaimana mereka boleh makan semeja.

Semakin lama Noorul mengenali Mr. F semakin banyak pula sebab yang dia temui untuk mencintai lelaki itu.Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul dan Mr. F terpaksa dinikahkan. Gusarnya hati, Allah sahaja yang tahu kerana dia tidak pasti sama ada Mr. F boleh menerimanya sebagai isteri atau tidak.

Noorul mula berteka-teki sendiri tentang siapa dalang di dalam penyebaran fitnah ini.Adakah angkara Asyraf, yang sememangnya berdendam dengan Noorul? Atau pun, musuh perniagaan Tan Sri Hamdan?

Mampukah Noorul dan Mr. F melayari bahtera rumah tangga bersama? Bagaimana pula dengan Elisa yang sememangnya cintakan Mr. F? Apa pula yang akan terjadi apabila Nurina, bekas kekasih Mr. F pulang ke Malaysia untuk menagih kembali cinta daripada lelaki itu? Haikal pula, dapatkah menerima Noorul, orang yang dicintainya sebagai kakak ipar?




HATIKU NOT FOR SALE-BATIAH HADI

Baca sinopsis, berminat blh whatsapp ye 😊👌

RM18 BELUM TERMASUK POS.
PEMBELIAN 4 NOVEL KE ATAS FREE POS SM/SS
PRELOVED
BERMINAT? WHATSAPP www.wasap.my/60165056776
HASEF – “Hati dan perasaan konon! Jangan nak berlakon pulak! Awak memang pandai dalam bab mainkan hati orang ni! Awak dah buat saya simpati pada awak. Sehingga saya jadi bodoh dan terus setuju untuk beli awak!” Dalam banyak-banyak tempat, Hasef terjumpa gadis itu di kelab dan bodohnya dia kerana simpati terus membeli gadis itu untuk dijadikan isteri. Dia berasa tertipu. Namun, semua tidak boleh diundur lagi. Hasef perlu membayar harga spontannya itu. Mahal pula. Bukan sekadar wang, tapi hati, perasaan dan egonya. Bila dia mengalah, mengapa hatinya pula dilukai?

ZAHRA – “Saya bukan perempuan macam tu. Saya benci jadi perempuan escort. Saya juga benci bila awak beli saya. Dua-dua saya benci. Saya bukan barang untuk dijual. Like I said before I am not for sale!” Zahra mengharapkan hidup yang lebih baik. Dia meletakkan harapan dan cinta pada lelaki itu, namun mengapa dia merasakan bahawa Hasef tak seperti yang disangka? Mengapa lelaki itu, makin menghiris perasaan dan menginjak harga dirinya? Kalau dia ada kesempatan, dia akan pergi. Pergi jauh supaya lelaki itu tahu, dia bukan perempuan seperti itu!